Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci
Zdraví je dobro, o němž nevíme, dokud ho neztratíme.

Voskový zábal je teplý zábal z přírodního vosku, který kombinuje jemné teplo s aromatickou vůní. Včelí vosk obsahuje teplo a světlo léta, ve kterém bylo vytvořen.

Ve včelím úlu je vosk fyzickým tělem včel. Slouží k líhnutí nových včel, vytváření a uchovávání potravy v zimě jako tepelná izolace. Včely jako jediný hmyz jsou schopny vytvořit a udržovat vlastní teplé prostory. Včely vytvářejí plástve, které následně plní pouze tím nejlepším, co lze v přírodě naleznout. Proto je tato metoda něčím luxusním v oblasti tepelných terapií.

Aplikace zábalu ze včelího vosku prohlubuje účinek jak předcházejících tak i následných ošetření. Účinný je při bolestech svalů a kloubů, revmatických onemocněních, bolestech hlavy a migréně. Podporuje intenzivní rozprostírání tepla v povrchových a hlubokých tkáních, pozitivně ovlivňuje regulaci tepla v těle. Hloubkové prohřívání zlepšuje vnímání tepla tělem a podporuje lokální prokrvení. Silné prohřátí svalů je předpoklad pro funkční zdraví.

Již staří Řekové a Egypťané si byli vědomi rovnováhy mezi zdravým duchem a pěstěnou tělesnou schránkou. Za dob těchto vyspělých kultur byl včelí vosk oblíben jako osvědčený zkrášlující prostředek. Mimo velké množství hodnotných látek obsahuje včelí vosk také buňky povzbuzující vitamín A, který je úspěšně využíván proti vysoušení pokožky. Proto je kůže po aplikaci zábalu ze včelího vosku jemná a hladká.

Doporučení:

Při bolestech svalů a kloubů, revmatických onemocněních, bolesti hlavy a migrénách, poskytují zábaly z včelího vosku intenzivní rozšíření tepla jak ve svrchních, tak i hluboko uložených tkáních.

Kontraindikace:

Nedoporučuje se při horečnatých onemocněních srdce a krevního oběhu, hypertonii, vysoce zánětlivých procesech, poraněních a infekcích pokožky, pokud neurčí lékař jinak.