Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci
Zdraví je dobro, o němž nevíme, dokud ho neztratíme.

Laserová terapie (LLLT Low-reactive Level Laser Therapy) je moderní a efektní fyzioterapeutická metoda využívající buněčné FOTOAKTIVACE . Využívá záření nízké výkonové hustoty. Dodávaná energie nezpůsobuje významnější termický ohřev tkáně. Metoda patří mezi neinvazní metody, které slouží ke zlepšení energetické bilance a k podpoře imunity organismu. Velmi dobré výsledky zařadily tuto terapii na významné místo mezi fyzioterapeutické léčebné metody. Metoda je dlouhodobě klinicky ověřená, bez návykovosti a vedlejších účinků.

Laserové záření způsobuje v ozařované tkáni :

• urychlení mikrocirkulace a s tím související protizánětlivý, antiedematozní a trofický účinek s výrazným
    zvýšením buněčné látkové výměny
  • změny hydrostatického intrakapilárního tlaku se zvýšením absorpce tekutiny v interstititu s opadnutím
    otoků a aktivací regenerace tkání
  • zvýšení prahu dráždivosti nociceptorů s analgetickým efektem
  • povzbuzení imunitních pochodů, stimulací aktivity makrofágů, T lymfocytů
    zvýšení tvorby ATP s urychlením redukujících procesů v dýchacím řetězci
  • stimuluje aktivitu fibroplastů
  • ovlivňuje zánětlivé mediátory (zejména prostaglandiny)
  • ovlivňuje vyměšování B-endorfinu
  • optimalizuje serotoninmetabolické vylučování
  • zlepšuje funkci poškozených periferních nervů
  • zmnožení kolagenních vláken
  • stimulaci syntézy bílkovin
  • zvýšení aktivity enzymů (succinyldehydrogenasy, laktátdehydrogenasy, kyselé fosfatázy a nespec. esterázy)
  • ovlivnění elektrického potenciálu na buněčné membráně a tím propustnost pro K+, Na+

Indikace s dlouhodobě ověřenými klinicky pozitivními výsledky

Poúrazové kloubní změny (distorze, kontuze, pohmožděniny), hematomy, posttraumatické stavy, sinusitis, revmatická postižení, záněty šlach, záněty svalových pouzder, úponů, zánětlivá onemocnění Achilovy šlachy, záněty svalů, ostruha patní, neurologická postižení, neuralgie, degenerativní kloubní postižení, bolesti krční páteře, degenerativní onemocnění páteře, revmatoidní polyartritida, coxartróza, epicondylitida, lumbalgie, ischialgie, ošetření jizev po extrakci, problémy se zuby moudrosti, kazy zubního krčku, afty, zvýšená citlivost zubů, postraumatické obtíže, stav po extrakci zubu, parodontitida, dekubitus, nekroidní kožní procesy, popáleniny, chronické ekzémy, jizvy, různé kožní projevy (akne, oznobeniny, rhagády), neuralgie v obličeji, abscesy, ještě nezkeloidované jizvy, keloidní jizvy, bolestivé jizvy, kožní transplantát, herpes, psoriáza, migréna a jiné bolesti hlavy, pruritus vulvy, kolpitis benigní léze čípku, adnexitis, parametritis, pelvipathia, cystitis chron., močové inkontinence, akubodová a reflexní biostimulace, akupunktura.

Kontraindikace

Absolutní kontraindikace

• aplikace, při kterých hrozí přímý osvit oka, nebezpečí ireverzibilního poškození sítnice
  • maligní onemocnění
  • epilepsie při optickém kontaktu s paprskem
  • přímá aplikace na oblast štítné žlázy
  • febrilní stavy
  • stavy celkového tělesného vyčerpání
  • diagnosticky neobjasněné stavy

Relativní kontraindikace

• aplikace v oblasti břicha při těhotenství a menstruaci
  • oblast hrudníku u osob s kardiostimulátorem
  • oblast hlavy u osob s ušními elektronickými implantáty
  • trombocytopenie a jiné krvácivé stavy

Doporučená léčebná dávka je cca 10 aplikací.